Veelgestelde vragen

Aarzel niet ons te contacteren indien jouw vraag onbeantwoord blijft.

Veelgestelde vragen

Praktisch

Heb ik de juiste achtergrond voor een vorming?

Onze bij- en nascholingen zijn gericht op hulpverleners met minimum een bachelor diploma in de menswetenschappen die actief zijn in de psycho-sociale gezondheidszorg.

Workshops

Tijdens de basistrainingen wordt uitgebreid ingegaan op basisprincipes uit het systemisch werken en geoefend met systemische basisvaardigheden.
De thematische workshops, theoretisch-praktische cursussen en persoonsgerichte workshops bieden meer gespecialiseerde en uitgediepte vorming rond een bepaald perspectief of thema. Hierbij wordt enige basiskennis verondersteld.

Opleidingen

Bij de opleidingen wordt verwacht dat de deelnemer zich voor de hele loop van de opleiding engageert. Bij de informatie op de opleidingspagina’s staan voor iedere opleiding de specifieke toelatingsvoorwaarden omschreven en welke praktijkervaring noodzakelijk is om te kunnen deelnemen.

Is er lunch voorzien?

Workshops

Tijdens de workshops voorzien we voor elke deelnemer een broodjeslunch.

Opleidingen

Voor onze langlopende opleidingen krijgen we het helaas niet belopen om voor de middag een broodjeslunch te organiseren. In de buurt van onze leslocaties kan je wel terecht bij een aantal eetgelegenheden en afhaalpunten.

Je kan natuurlijk ook je eigen lunchpakket meebrengen. Bij Rapunzel vzw beschikken we over een koelkast, microgolf, servies, bestek, …

Waar en hoe laat gaan de vormingen door?

Rapunzel vzw heeft twee eigen leslokalen op twee dicht bij elkaar gelegen locaties te Diest. In ongeveer 5 minuten wandel je van de ene naar de andere plek.

Daarnaast maken we ook gebruik van de lokalen van het Begijnhof in Diest. Deze historische site ligt op een boogscheut van onze eigen locaties.

De leslocatie wordt tijdig gecommuniceerd.

Onze opleidingsdagen starten steeds om 9u30 en eindigen om 16u30.

Mag ik online deelnemen bij fysieke vormingen?

Gezien onze methode van lesgeven is ervoor gekozen om de mogelijkheid om bij wijze van alternatief uitzonderlijk online deel te nemen aan een fysieke vorming niet aan te bieden.

Kan ik makkelijk parkeren?

Rapunzel vzw beschikt niet over eigen parkeerplaatsen, maar in de onmiddellijke omgeving van de leslocaties vind je heel wat parkeermogelijkheden.

Hou er wel rekening mee dat:

  • Binnen de ring van Diest is het overal betalend parkeren.
  • De parkeerplaatsen in de straten rondom het Leesthof liggen in een Blauwe Zone (max. 3 uur parkeren). Kijk dus uit naar verkeersborden met een parkeerschijf op!
  • Tussen onze twee locaties in ligt er een ondergrondse privaat uitgebate betaalparking ‘Parking Indigo Diest Ezeldijk’ die je kan binnenrijden vanuit de Schoenmakersstraat.
  • De meest zorgeloze en goedkoopste optie is de gratis parking van het provinciaal domein ‘De Halve Maan’ op een kleine 10 minuten wandelen van onze locaties.

 

Kan ik met het openbaar vervoer komen?

Onze leslocaties liggen op wandelafstand van het station van Diest waar ook Blue-bikes te huur zijn.

Inschrijven

Wat zijn jullie inschrijvingsvoorwaarden?

Onze inschrijvingsvoorwaarden kan je hier terugvinden.

 

 

Ik ontvang geen mails van Rapunzel, wat nu?

Meteen na je inschrijving wordt er een automatische bevestigingsmail naar je opgegeven e-mailadres verstuurd.
Als alles goed gaat zou deze automail dus vrijwel onmiddellijk in je mailbox moeten terecht komen.

Helaas worden onze mails door sommige e-mailproviders onterecht als spam gezien. Kijk dus zeker ook bij je ongewenste mail en voeg @rapunzelvzw.be indien nodig toe aan de lijst met veilige afzenders.

 

 

Betalen

Wanneer en hoe moet ik betalen?

Cfr. onze inschrijvingsvoorwaarden vragen we je om het verschuldigde bedrag bij inschrijving te betalen binnen de 15 dagen vanaf de inschrijvingsdatum.

De betaling gebeurt via overschrijving.
Onze betalingsgegevens zijn opgenomen in de bevestigingsmail van jouw inschrijving. Daarnaast ontvangt je ook altijd een factuur.

Wat zijn jullie betalingsgegevens?

VZW Rapunzel
Leesthof 10, 3290 Diest
IBAN: BE52 0682 4393 3809
BIC: GKCC BE BB

Kan ik een factuur krijgen?

Bij elke inschrijving streven we ernaar om de factuur voor het bij inschrijving gevraagde bedrag binnen de 7 werkdagen per mail te bezorgen via de opgegeven contactgegevens.

In het geval van bijkomend opleidingsgeld bezorgen we de factuur voor dit bedrag vanaf de bevestiging van de start van de opleiding.

Mocht je geen factuur ontvangen hebben, kijk dan zeker even jouw spam-berichten na. Kan je ook daar niets vinden, contacteer ons dan gerust.

Kan ik gebruik maken van de kmo-portefeuille en/of Vlaams Opleidingsverlof?

Indien een vorming in aanmerking komt voor de kmo-portefeuille en/of het Vlaams Opleidingsverlof staat dit expliciet aangegeven bij de praktische info op de detailpagina van die opleiding.

Vind je hierover niets terug op de detailpagina van de vorming die je interesseert, dan behoort de kmo-portefeuille en/of het Vlaams Opleidingsverlof helaas niet tot de mogelijkheden.

 

Annuleren

Wat te doen wanneer ik mijn inschrijving wil annuleren?

Als je door onvoorziene omstandigheden niet kan deelnemen aan een vorming die nog moet starten, kan je je deelname annuleren.
Dit kan enkel schriftelijk door een mail te sturen naar
secretariaat@rapunzelvzw.be.

Bij annulatie door de deelnemer wordt altijd een administratieve kost van 20% van het gevraagde bedrag bij inschrijving verrekend.

Onze inschrijvingsvoorwaarden vind je hier.

 

Kan een collega mijn plaats innemen?

Hiervoor neem je best even contact op zodat we dit kunnen overleggen. Dit kan uiteraard nooit bij lopende opleidingen.

Wat bij ziekte?

Laat ons via telefoon of e-mail weten dat je niet aanwezig kan zijn op de lesdag. Een attest aan Rapunzel vzw is niet vereist.
Online deelnemen aan een lesdag van een fysieke vorming is helaas niet mogelijk.

0476 90 45 41

secretariaat@rapunzelvzw.be

 

Wat doe ik bij een klacht?

Rapunzel vzw hecht tijdens de vormingsdagen veel belang aan een continue terugkoppeling met de cursisten om de kwaliteit van haar vormingen en de aansluiting bij de opleidingsnoden van de cursisten te bewaken.
In geval van een ontevredenheid gaan we dan ook graag met je in gesprek om samen een oplossing te zoeken.

Indien de klacht aangaande het vormingsaanbod echter blijft bestaan, kan je dat schriftelijk kenbaar maken door te mailen naar
secretariaat@rapunzelvzw.be

We behandelen je klacht vervolgens zo snel mogelijk.

Vragen of interesse?

Contacteer ons op info@rapunzelvzw.be